Tuesday, February 14, 2006

O noutate si nici o noutate ;)

Pai noutatea pentru mine consta in faptul ca Albalact (cu ajutorul nepretuit al Brandient ;) au scos pe piata un nou lapte, cu un nume adorabil, Zuzu (cu accent pe ultimul "u").
Arata asa cum trebuie sa arate orice produs ca sa te tenteze sa il iei de pe raft, frumos ambalat, cu un design foarte "clean" si aerisit si tentant. Si cool :) (pozele de aici)


Thenagain, din punctul meu de vedere de simplu potential consumator, tot ce a facut Brandient pentru Albalact e foarte tare. Zic eu ca a contat si viziunea managementului Albalact, care a fost destul de deschisa sa inteleaga necesitatea absoluta unui demers de branding ante-EU.

So, totul a inceput cu Fulga:


si a continuat cu Fulga Goodies:


I mean, Albalact era UNA dintre cele N firme medii de lactate din Romania. Produsele, deh, cat pot sa difere atunci cand sunt de calitate buna - nu prea mult. Si atunci Albalact a facut o miscare strategica geniala pentru viitorul ei, a investit in branding, in strategie si design. Si dupa cum s-a vazut, a castigat un loc fantastic de bine ancorat in mintea consumatorilor, o notorietate de invidiat fata de toti competitorii de la nivel national, a adaugat o tona de plus-valoare produselor pe care le aduce pe piata si evident - probabil ca si.. bani :)


Apropos de rebrandingul "din inima" al companiei producatoare de lactate, in sine, parerile sunt destul de impartite. Vizual, iarasi, din punctul de vedere al un unui simplu potential consumator, ma simt la prima vedere extrem de atrasa de o imagine atat de "fresh". Nu stiu daca am mai zis asta, nu sunt deloc o mare consumatoare de lactate, insa tot conceptul vizual legat de Albalact si de produsele ei ma face cate-odata sa regret ca I don't usually eat that. I know, it's crazy :)

"Albalact avea nevoie sa se raporteze intr-un alt fel la mediul competitional in care a intrat odata cu lansare brandului Fulga si intr-un alt fel la viitorul sau. Un jucator care se claseaza printre primii intr-o anumita categorie, este obligat sa stie exact ce vrea si cum vrea si sa-si seduca audienta nu numai cu produsele sale, ci si cu imaginea sa. Brandient a recomandat noile strategii de brand prin refacerea pozitionarii si a arhitecturii portofoliului, a redesenat identitatea vizuala de corporatie si a implementat noua abordare in toti vectorii de sustinere a brandului. Pe langa reorganizarea intregului portofoliul de produse, Brandient a ajutat Albalact sa isi redefineasca strategia de marketing." (vezi aici)


Din aceeasi serie, un brand regional realizat de Grapefruit, mizeaza cam pe aceeasi directie, aparand insa un pic mai devreme pe piata (2003). Si cand zic asta, ma gandesc la Bunna celor de la PortasCom (whoever they are), care arata cam asa:

Personal, mi se pare un concept foarte apropiat de Fulga, tot umor, tot o imagine a unei vacutze caricaturizate, tot o incercare de a relationa cu potentialul consumator la nivel emotional. Iarasi personal, prefer Fulga. Iarasi personal, prefer packaging-ul iaurturilor Bunna fata de cel pentru lapte.

Ma rog, detalii :) Important insa este, fara indoiala, ca cererea pentru genul de servicii pe care il ofera Brandient si Grapefruit este in crestere. Ca nisa incepe sa nu mai fie chiar asa de mica, ca firmele din Romania incep sa inteleaga cat de mult pot ajuta o afacere o pozitionare buna, o strategie coerenta si un design corespunzator.

6 comments:

Anonymous said...

O mica precizare: 'trendul' de care vorbesti, in masura in care el exista, a fost initiat de Bunna, nu de Fulga. Brandul facut de Grapefruit a fost primul lansat pe piata, inainte de cel facut de Brandient. Dar clientul a acoperit si acopera si in prezent doar piata regionala.

zuza said...

Oh, my bad, n-a fost cu intentie. m-am bazat pe http://www.grapefruit.ro/clients/bunna/packaging/ro/ si http://www.brandient.com/ro/portofoliu/studii_de_caz/fulga/, Thenagain parca mi se parea si mie ca Fulga nu e chiar din 2003.
Sorry.

Anonymous said...

So gay.
Nu inteleg din ce motiv, ca sa se vanda, orice produs trebuie sa aiba: nume/mascota/ambalaj patetic (in adevaratul sens al cuvantului, nu traducerea imbecila din engleza, tipica romanilor inculti). De ce trebuie ca toate produsele sa para ca au fost gandite pentru prescolari?
Daca trendul asta o va tine tot asa, copiii nostri vor conduce la 30 de ani masini in forma de bumpercars si vor locui in case de turta dulce.
Stiu eu cine e de vina. Urbanii e (sunt) de vina.

zuza said...

mmmmm... case din turta dulce :D

Anonymous said...

diferenta de design/calitate dintre Bunna si Fulga este de la cer la pamint. ca sa il citez pe acelasi stefan Fulga: "Cu cea mai bine definită identitate de pe piaţă". Si dacia are un trend in spate, patru roti dar nu e mercedes.

Anonymous said...

Nisa de piata Bunna e regionala (ca sa nu spun inca necunoscut - numarul 1 pe piatza botoshaneana... asta reprezinta "piata moldovei" pentru tine?), ca solutie oferita (noutate, trend.. etc) exista demult pe alte piete, dau citeva ex: www.packworld.com/articles/ Departments/5630.html

O "versiune" mai nou si premiata:
http://www.core77.com/bullitts/2004/05/DCA-Design-International-E-Milk-Carton.asp?context_id=3¤t_bullitt_id=110¤t_bullitt_number=4

Pe portalul Dexigner gasesti un trend asemanator inca in 2001, super premiat si apreciat.

Bunna, e o "adaptare" cumva provinciala (putin ciuntita din cauza executiei si nu al designului)

Oricum salutia de packaging oferita pt Zuzu e frumoasa.