Thursday, April 27, 2006

The big red bastard

O sa ziceti ca am inebunit, dar asa cum ma scol cate-odata dimineata cu o mare pata pe creier impotriva unei persoane fara/cu vreo vina, asa m-am sculat azi plina de resentimente fata de Vodafone (so.. I guess ca da, am cam inebunit ;))

Primul motiv ar fi ca de vreo 4-5 zile ma haraseaza in mod constant cu diverse mesaje. Cele mai multe dintre ele au fost despre petrecerea de lansare de ieri, dar a mai existat si categoria mesajelor brand-related, aspirational-junk ca m-a lasat total rece si m-a facut sa ma gandesc ca par extrem de disperati ("Like me, PLEASE please like me!")

Al doilea motiv e ca m-a napadit asa un fel de nostalgie apropos de Connex, I mean - ok, this is the way big business works - dar m-am simtit putin atacata personal (si zau ca n-am nici un motiv concret, decat ca am fost clientul lor 5 ani sau poate mai mult) ca Vodafone s-a debarasat asa de usor de brandul local, care parca chiar a insemnat ceva, macar la un moment dat.

Evident ca nu am eu nici o calitate sa zic daca felul in care they handled rebrandingul a fost bun sau prost, but they surely seemed mercyless si neinteresati de felul in care o sa fie priviti pe piata dupa ce au squished Connex-ul. Cand Orange a facut asta cu Dialogul, parca nu s-a simtit asa de tare, plus ca Dialogul nici nu a avut vreodata forta Connex-ului.

Which reminds me de interviul lui Kit din Campaign de acum o vreme in care zicea:

"Cum va trece Connex la Vodafone? Va trece direct la Vodafone sau va merge o vreme pe Connex cu Vodafone? Cum credeti ca ar fi mai bine (sa treaca)?

Am observat cu mare atentie procedurile Vodafone de aliniere la brandul global a operatorilor achizitionati acum patru-cinci ani, pe cand conduceam pe partea de identitate vizuala revitalizarea brandului Connex anterioara celei operate de Saffron. Procesul standard de rebranding Vodafone era pe vremea aceea gradual si nu e de mirare – nu e usor sa distrugi capitalul investit in branduri de valoare similara brandului Connex. De aceea norma era ca procesul sa caute sa transfere cat mai mult equity (valoare) din fostul brand in viitorul brand prin tehnici de endorsement.

Pe de alta parte s-au schimbat multe in ultimii ani si nu m-as mira nici daca as vedea o schimbare intr-un singur pas, a la Orange. La baza unei asemenea schimbari ar putea sta ratiuni de viteza si buget, schimbarea intr-un singur pas fiind evident mai ieftina decat o schimbare in doi pasi. E o intrebare interesanta iar raspunsul este – vom vedea.

Sa nu uitam ca Vodafone are o experienta uriasa in astfel de procese, compania fiind prezenta in 27 de tari (daca includem deja si Romania), iar intr-o buna parte din aceste tari tranformarea operatorului local in Vodafone a avut loc deja. Ma astept la un proces bine pus la punct, fara nici un fel de speed-bumps."

Buh-bye now Connex, then..

7 comments:

M said...

Dupa ce a pierdut steaua ieri sunt f plangacios, nu mai trebuia sa citesc si postul asta cu bye bye connex, ca nu m-am gandit la asta pana acum :(( :P Anyway, mi se pare ca erau cam obligati sa faca ce au facut, din cauza modului in care a procedat orange. Daca ar fi ramas dialog - ok, "lupta" ar fi fost mai dreapta.. dar asa, trebuia sa riposteze cumva, nu stiu ce sanse avea brandul local connex impotriva brandului global orange... Desi, daca ne uitam la frutti fresh... :P

Cata said...

Am fost in Suedia ultime oara acum 8 luni si cat am stat aici am avut o cartela Vodafone. Acum nu mai exista Vodafone. A fost cumparat de Telenor, o companie norvegiana si rebrandingul s-a facut intr-un singur pas. Telenor e albastru, si peste tot e acum Telenor. Exista foarte multe billboarduri complet albastre, pe care in mijloc scrie in alb "ROSU", si dedesubt, scris mic "Tot ce a fost rosu devine albastru. Vodafone devine Telenor". Atat. Acum sunt curios sa aflu cum vad suedezii aceasta schimbare.

Si apropo de Connex, multii sunt inca pe Dialog si multi vor ramane in continuare pe Connex.

Cata said...

hehe, excuse the typos...

Skandalouz said...

mtx!! of doamne...come on!!!!!!!!!!!!! WTF???

Te cunosc indeajuns sa nu te inteleg.

[-(

albeenah said...

Mai degraba...2day Connex...2morrow..za world!!!
Nush ce sa zic despre aceasta trista despartire de Connex...e un fel de "integrare in european"..si stai k asta inca nu-i nik! Comunicarea pt Connex mi se pare ca oricum incepuse sa lase de dorit chiar inainte Vodaphone..mesajul era difuz..confuz..si odata cu acel "impreuna" obsesiv pe care ni-l bagau pe gat cand s-au unit cu Vodaphone...comunicarea chiar era aiurea. Eu zic ca mai bine ca s-a facut acest pas...Musculitza Vodaphone n-are nici o treaba cu orice comunicare anterioara care s-a facut pana acum pe telefonie mobila..trecerea s-a facut intr-adevar BRUSC, dar poate ca-i mai bine...Nu mai ramane loc nici de confuzii, rosu-verde-Vodaphone/Zapp, Connex/Cosmote...poate doar la slogan care seamana uluitor de mult cu cel de la Tuborg..si cu vreo nshpe altele de la cafele..dar deh...comunicarea Vodaphone se vrea unica pe toate pietele europene...poate ca un pik insight romanesc nu le-ar strica totusi!

Anonymous said...

Si eu sunt connexist nostalgic. Nu ma dau mare calificat, dar comunicarea Connex mi-a parut intotdeauna mai curajoasa + originala decat a concurentului direct. I-am pastrat locul printre brandurile preferate (de la zarzavaturi.ro etc pana la 'tu faci viitorul'- ideea cu siteul mi-a placut mult de tot). Si spotul-spectacol (furat de la altii, dar produs excelent) cu 'impreuna', pe muzica aia din requiem for a dream, mi-a placut. Ma simteam pregatit ca si client pentru un nou pas in relatia mea cu cnx/vdf. Insa, stupoare! Pe parcusul a ceea ce tu numesti pasul 1 (= 'cnx/vdf' pana la Vodafone simplu), am avut cea mai neplacuta surpriza ca si consumator: am confundat o reclama Connex cu una Orange!!! Unde era samantza aia de jucausenie, de sulfuros din Brandul meu?
Acum, musculitza asta. Nu mai e ce era, dar nu pot sa nu cedez cand joaca tenis. Si cand da o floare. O iubesc. Dar SE VORBESTE PREA MULT IN SPOT!!!!!
Si inca un comentariu. Fereasca-ma domnu de Pruteanu, da nu inteleg de unde tendinta asta de a crea un hibrid romana-engleza (“felul in care they handled rebrandingul”, “they surely seemed mercyless si neinteresati”, “dupa ce au squished Connex-ul” “ce ii face pe oameni sa push themselves harder”). CPM? In fine, fiecare cu treaba lui.

zuza said...

lol.. ai tu un pic de dreptate la chestia cu folosirea excesiva a englezei, dar asta e felul in care ma exprim cel mai bine. ce vreau sa zic e ca imi recunosc "greseala", dar pe de alta parte stiu ca nu as mai fi eu 100% daca nu as vorbi/scrie asa.

si btw, cand am scris postul asta nu vazusem inca reclama cu musculita, si trebuie sa zic ca mi-am inghitit un pic cuvintele scrise dupa ce a aparut la tv. m-a fermecat total, sincer :)