Tuesday, September 26, 2006

Pazea

Am devenit lately genul de om (note to self: exista oare "genul" asta de oameni, sau am luat-o razna complet? ;) care s-a saturat atat de rau de comportamentul majoritatii vanzatorilor cu care intra in contact, incat incearca din rasputeri sa le faca, pe cat poate, educatie.

Adica: le spun "buna ziua", "multumesc mult" sau "multumesc foarte mult"- depinzand de situatie, "o zi buna", le zambesc si ma uit la ei cu insistenta ca sa fiu sigura ca imi raspund. Poate in timp, o sa invete.

Stiu, suna cam psihotic, dar m-am saturat de romanismul asta idiot (ca sunt sigura ca si de la asta li se trage), care ii face pe multi sa gandeasca ca daca au pravalie (de oricare ar fi ea, de la chioscul de la colt pana la multinationala x), o sa o aibe pana la sfantul-asteapta, si ca o sa le mearga la nesfarsit cu mentalitatea asta.

Ei bine, da, I admit, undeva deep down inside sunt atat de naiva incat chiar imi imaginez ca I can make a difference, ca pot sa fiu una dintre minusculele rotite care sa faca un sistem maaare sa se miste - spre binele tuturor (God, that sounds lame ;).

Se pare ca la fel si pazea, un blog proaspat si foarte dragut (la a carui facere am ajutat si eu :D), care acorda tuturor celor care au fost nemultumiti, amanati, jecmaniti, tepuiti, etc. un prea-frumos playground sa se desfasoare, totul cu o cauza buna - sa pazeasca pe alti viitori consumatori sau clienti sa pateasca aceleasi lucruri sau sa faca aceleasi greseli. Si vad ca deja a inceput sa se scrie pe el.

Acestea fiind zise, power to the people :P

12 comments:

Anonymous said...

eu fac asta de ceva ani si de obicei raspunsurile sunt ok :) So it works. Plus, ai un sentiment mult mai bun stiind ca ai fost simpatic(a)....

zuza said...

nu-i asa? :)

insa eu am si magazinele mele in care fac chestia asta de-a naibii :)) e de exemplu o alimentara mica pe la gara unde intru aproape zilnic cand am ore in Polizu sa-mi iau apa, guma, etc. vanzatorii si probabil si patronii locului sunt un tip si o tipa la vreo 50 de ani. nu te saluta cand intri, te intreaba cu un ton sinistru de rastit (de parca ii deranjezi) "ce vrei??", nu-ti raspund la "la revedere", etc.
iti zic, de-a naibii ma duc si cumpar de la ei, le zambesc de ma dor muschii de la fata, zic cel mai frumos "buna ziua" si "multumesc" ever, poate-poate inteleg si ei ca it's the normal and nice thing to do ;))

Anonymous said...

si eu fac asta, insa sincer incep sa ma indoiesc ca merita sau ca functioneaza. uneori ma simt stupid, eu cu ranjetul pe fata si aia necajiti si furiosi ca le fac vanzare

zuza said...

nu stiu daca merita, nu stiu daca functioneaza, da' eu vreau sa continui sa fac asta..
m-am saturat de oamenii ne-amabili, cred ca la asta se reduce totul..

Anonymous said...

poti sa incerci sa faci conversatie cu ei inainte de a cumpara... poate asa ii mai "deschizi" putin.

Intr-adevar, uneori te face sa te intrebi daca merita sau daca ajuta la ceva, e foarte probabil sa nu...

Cristian said...

felicitari, eu nu am reusit sa fac nimic cu Reclamant, dar initiativa voastra merge pe aceeasi idee.

sa va faceti niste buttons sau mini-bannere, sa puna lumea pe site!

zuza said...

multumiiim :D

asta e urmatorul pas, insa atata am lalait-o de cand am cumparat domeniul (la inceputul lui iulie), pana ne-am intors din vacanta, pana am "brodat" un pic blogul, pana ne-am pus pe scris, etc, ca am zis sa-i dam drumul asa, si pe parcurs ne mai ocupam si de ultimele detalii ;) de fapt mtx, ca my work is done de mult (adica the constant nagging: "aia nu-mi place", "asa e urat", etc etc ;) )

[uhm, sort of am terminat ;))) ]

Anonymous said...

nuuuu, da io nu suport vanzatorii care te saluta si-ti zambesc, eu vin intr-un magazin ca sa cumpar, nu ca sa fac conversatie! Asa ca nu! Vai cat urasc casieritele de la supermarket care-ti zic "multumim la revedere" imi forteaza un zambet acru si nefiresc de genu "pentru ce dracu-mi multumesti? Eu platesc produsul, pe tine te plateste magazinul, nu vad de ce ne-am datora una alteia ceva"
de ce faceti astaaaa? :(
educati-va proprii vanzatori, dar nu generalizati mentalitatea tampa de 2 finger smile McDonalds te-asteapta mereu, It's freaking me out. Nu vreau sa-mi zambeasca sau sa-mi multumeasca nimeni intr-un magazin, e deranjant, parc-ai fi-ntr-un film cu batrani nebuni :|

zuza said...

oh, that's weird, cristina :)

take this example: vrei sa-ti cumperi pufuleti. ai 2 magazine universale unul langa celalalt, la parterul blocului tau. pachetele de pufuleti sunt la fel de scumpe in ambele magazine, singura diferenta fiind ca intr-unul vanzatoarea e amabila, iti raspunde la "buna ziua", "multumesc - cu placere", etc (nu spune nimeni ca trebuie sa arate un zambet fals de 5 m latime gen "black hole sun"), te serveste la timp, nu te lasa sa astepti pt ca vorbeste la mobil chestii personale, etc; iar in celalat ai parte de o vanzatoare acra, care nu te baga in seama nici dupa ce tusesti ostentativ de trei ori, nu-ti raspunde la "la revedere", etc.
cred ca ai o mica problema daca preferi sa cumperi pufuletii din magazinul nr. 2 :)

Skandalouz said...

then again mai sunt vanzatorii din magazine gen lee cooper care au un comision la orice vanzare si devin agresivi. I hate it when i enter the shop si ei, while breathing on ur neck, intreaba: "va ajutam cu ceva?". De aia imi place mie in metro/carrefour dar din pacate acolo nu gasesti ce-ai vrea...compromis?

Anonymous said...

Ar trebui sa-ti gasesti o alta ocupatie.

zuza said...

mai bine zi-ne tu, piry, ce ocupatie ai tu :) ca sa stim de ce sa ne apucam (sau sa ma apuc, pardon)