Thursday, May 03, 2007

Atmosfera in statiunea Vama Veche a fost foarte incendiara de 1 mai - minusurile

Am incercat pe cat posibil sa evit sa amestec in post-urile de pe blog ceea ce mi-a placut cu ceea ce nu mi-a placut in Vama anul asta de 1 mai. Pentru ca am ajuns in situatia sa trebuiasca sa fac un efort destul de considerabil sa simt Vama asa cum o consider eu atunci cand ma gandesc la ea de acasa din Bucuresti, si tot la fel, sa nu ma enervez crancen in diverse situatii cu care am fost pusa fata in fata acolo.
Ca de exemplu:
- o mizerie sinistra. Si pe plaja, si pe strazi, si langa baruri si restaurante, uneori si in ele. Cel mai mare soc a fost pentru mine sa vad la clatite cum nu aveau un cos de gunoi si nu erau in stare sa puna macar un sac imens menajer prins de un stalp in care sa ai posibilitatea sa iti arunci gunoiul. In partea stanga a cosmeliei era la un moment dat un munte de farfurii goale si alte resturi, iar peste tot in jurul ei furculite, servetele si etc. Consider ca vina cea mai mare pentru situatia asta au avut-o localnicii si proprietarii micilor business-uri de pe acolo - pentru ca nu ii interesa nici cat negru sub unghie sa intretina un mediu decent pentru clientii lor. Which leads me to the next thing..
- o lipsa de respect fata client ceva de speriat. Nu am vazut in viata mea atatia ofertanti nesimtiti de produse/servicii stransi intr-un loc. Pe principiul ca oricum coada e de zeci de oameni la orice si ca isi pot permite sa piarda oricati clienti care nu sunt multumiti. Asa.. si cu proliferarea experientei negative pe termen lung ce faci? Sau chiar ATAT esti de limitat si de incuiat la minte? La Frontiera de exemplu, unde am stat aproape 2 ore sa ne aduca niste feluri simple de mancare (salate, cascaval pane, etc), o prietena a cerut MBS si i s-a replicat direct "nu putem sa va facem pentru ca dureaza mult si costa putin". I mean, shut the fuck up, zi ca n-a fost recolta de porumb anul trecut si sunt probleme de malai-shortage, da' nu zi asa ceva! Ever! In general la toate restaurantele asteptai o vesnicie sa ti se aduca mancarea pentru ca erau understaffed. Ok, ok, dar eu ce vina am?
- PLIN de oameni dubiosi. Multe categorii diverse de oameni dubiosi. Fete cu tocuri cui de 10 cm, barbati "bine" cu tricouri cu Versace si lantul de aur de 2 degete la gat, manelisti de-a dreptul (ma intreb ce s-o fi intamplat cu cei 2 pe care i-am vazut dansand pe manelele puse la maxim in masina lor chiar pe strada din fata de la Ca Bianca. Or fi supravietuit?), copii tampiti, teribilisti de tot felul, oameni murdari si agresivi, etc etc etc. Si da, erau si o gramada de persoane ok, dar parca procentajul de oameni nasoi a fost mult mai mare anul asta de 1 mai decat oricand. Mi-era sincer un pic frica sa umblu singura noaptea pe acolo..
- carele de la televiziuni care abia asteptau sa vada un roacker beat trantit pe plaja sa faca o "stire" despre depravarea din "statiunea" Vama Veche. M-as fi dus la ei sa-i plesnesc peste fata de cretini. "Stirile orei 12. In Expirat se danseaza". Ce plm?? Chiar nu aveti ceva mai bun de facut?? Pe de alta parte, ce-i drept, aveau material din plin sa socheze lumea de acasa cu imagini gen blowjob in public, un idiot care se arunca in foc, etc.

In fond ceea ce ma deranjeaza cred ca cel mai mult la Vama este ca nu progreseaza in nici un fel in directie pozitiva. Marea majoritate a celor care au business-uri acolo merge pe ideea "investitie minima cu rezultate cat mai mari" (ergo tzepe cat mai mari), un "merge si-asa" absolut dezolant. Si in ciuda faptului ca iti place locul si ca e unic ca atmosfera si ca metode de distractie, te intrebi: ce dracu mai caut eu aici? De ce sa dau bani ca sa fiu umilit si sufocat de tzaranie?

Ma doare fix in fund de Salvati Vama Veche sau de alte initiative pseudo-hipioate, ma doare insa de experientele mele si de banii mei.

No comments: