Sunday, February 18, 2007

Mondo Cane


Am vazut aseara Mondo Cane, unul dintre primele "shockumentaries"-uri, aparut pe piata in 1962. De la inceput trebuie sa zic ca rating-ul de pe imdb chiar nu mi se pare corect, dar nah, fiecare are gusturile lui. Dupa gusturile mele, e chiar interesant.
Povestindu-le alor mei despre el am aflat ca a rulat si la noi in cinematografe in anii 60 si ca a iscat mare valva, avand mai ales in vedere aspectele legate de nuditate si violenta. Banuiesc ca generatia noastra nu mai este atat de usor impresionata de genul asta de lucruri, chiar si cand este vorba de filmarea unor lucruri reale si nu a unora jucate - sange real, si nu bulion, etc.
Pentru mine au fost mult mai socante diferentele culturale prezentate in film, multe dintre ele fiind chiar hardcore (pentru cei care ati vazut sau veti vedea filmul, ma refer la cargo cult, la death hotel-ul chinezilor, etc.. sunt multe chestii acolo care te pot lasa masca).
In the end, fara sa avem nici un merit si fara se ne gandim prea des la asta - mai ales - fara sa fim recunoscatori pentru asta - ne-am nascut intr-un context cultural si istoric foarte foarte ok. Phew ;)

No comments: