Sunday, September 23, 2007

On the road 1

Saptamana asta am fost la Plovdiv.
Probabil ca nu am spus pana acum, dar job-ul meu va presupune sa ma plimb destul de mult in tari din sud-estul Europei si in Germania. Which pretty much rules, pentru ca probabil nu as fi ajuns sa vad altfel prea curand un oras precum Plovdiv-ul, al doilea cel mai mare oras din Bulgaria, dupa Sofia, evident.
Plovdiv-ul are o parte noua si o parte veche, blocuri comuniste si case de la 1800 cu un singur etaj si bovindou, bulevarde mari si strazi pietruite asa cum erau si acum 200 de ani, o zona pietonala cu banci si magazine si cafenele - dar si mai multe amfiteatre romane inca in stare de semi-functionare.
Ceea ce e cel mai placut de vazut la orasul asta e ca e mai mult decat evident ca "misca" ceva, ca se dezvolta, ca zona veche - nu precum Lipscani - in ciuda tuturor problemelor puse de legislatia in vigoare referitoare la refacerea imobilelor, reinfloreste.
Apropos de infrastructura bulgarilor, despre care nu aveam o parere deosebita dupa cele doua experiente din verile 2006 si 2007 la mare, acum gandesc un pic diferit ;) Am intalnit mai multe portiuni de autostrada atat catre Sofia cat si catre Plovdiv si Ruse, iar drumurile nationale sunt chiar ok. Singura problema raman indicatoarele, sau mai bine zis lipsa lor, tonele de intersectii in care habar nu ai in ce naiba de directie sa o iei.
Seara la hotel am incercat sa ma uit la tv, needless to say ca a fost foarte greu sa gasesc un post care sa nu fie dublat, deci plictiseala crunta ;)) Ce am observat insa: bulgarii au reclamele de la Bonux cu tanti Maria or what's her name dublate, iar Moga ori a fost ripped off, ori a vandut negativul unei fufe locale la melodia fufei noastre locale, Anda Adam - aia cu "selecta".
In rest, e ciudat de observat cum tinerii bulgari nu prea stiu nici o limba straina. As in, nu ca nu o rup un pic, ci ca nu inteleg nici macar un "hello", aproape. Macar din punctul asta de vedere sa fim si noi in fata lor..
Cam asta vroiam sa va povestesc, daca mai imi amintesc ceva, mai bag un update. Oricum, daca treceti prin Bulgaria, treceti si pe la Plovdiv, chiar e un oras placut si interesant si misto, mult mult peste asteptari.

2 comments:

Anonymous said...

Plovdiv e un oras dragut. Am fost si eu pe acolo de doua ori, tot cu serviciul. Am fost placut impresionat de centrul vechi al orasului, mult mai bine pastrat decat Lipscani-ul nostru. Tu tot la targul international din Plovdiv ai fost? Sau cu alte treburi? :)

zuza said...

n-am fost la targ, ci la un seminar :)
dar am avut hotelul chiar vizavi de targ ;)) kitch-ul ala sinistru de Maritza